Konto usunięte

Konto usunięte

31 maja 2019, 15:00

Przebadaliśmy oczy kilku pokoleń Polaków – 25-lecie Vision Express w Polsce

Vision Express działa na polskim rynku od 1994 roku. Po 25 latach funkcjonowania firmy, sieć liczy już ponad 200 salonów na terenie całego kraju i nie planuje zwalniać tempa rozwoju. Przy okazji jubileuszu, historię firmy przybliżają jej pracownicy.

Konsekwentna realizacja misji firmy, lata pracy oraz ciągły rozwój z duchem czasu przełożyły się na dzisiejszą wysoką rozpoznawalność marki. Przez ćwierć wieku nastąpił ogromny przeskok technologiczny – również w optyce. Kiedy Vision Express otwierało swój pierwszy salon w Polsce, niektóre obecnie powszechne usługi dostępne były tylko tam. W latach 90. jako jedna z nielicznych firm stosowała tzw. komputerowe badanie wzroku, wykonywane dzisiaj w niemalże każdym punkcie optycznym. 

Początki Vision Express w Krakowie 

Pierwszy salon Vision Express został otwarty w Krakowie, w kamienicy Herbewo przy Al. Słowackiego 64. 

- Na początku zatrudnialiśmy ok. 20 osób, w tym 5 lekarzy okulistów, robiliśmy 40 badań dziennie, a prace były wykonywane w 1 godzinę. Po 15 latach funkcjonowania salon Herbewo został przeniesiony 400 m dalej – do kamienicy na ul. Długiej 64, a wraz z nim przeszli również stali klienci. Niektórych znam już od 20 lat – wspomina pani Jola Figuła, pracująca w Vision Express w Krakowie od samego początku. Dzisiaj firma zatrudnia ponad 450 okulistów i optometrystów dostępnych na stałe w 207 salonach w ponad 100 miastach w Polsce. 

Recepta na sukces i zdrowe oczy 

Działając na polskim rynku optycznym, Vision Express od samego początku realizował swoją misję dbania o oczy i wzrok Polaków również w ramach organizowanych akcji. 

- Pierwsze targi branżowe, na których się pokazaliśmy odbywały się na stadionie Wisły w Krakowie i zakończyły się ogromnym sukcesem. Podczas gdy pozostałe firmy zwijały swoje stanowiska ekspozycyjne, do naszego komputerowego badania wzroku ciągle przybywali kolejni chętni. Potem przyszedł czas na dalsze działania – badania wzroku na Krakowskim Rynku, na Błoniach, pod Wawelem, podczas Targów Książki, na uczelniach… wylicza pani Jola. 

Łącząc najwyższej jakości produkty optyczne z najnowszymi trendami modele okularów prezentowane były także podczas pokazów mody i w metamorfozach, mających przełamywać stereotypowe myślenie o atrakcyjności zza szkieł. Elementami wyróżniającymi markę Vision Express przeszłości jak i dziś są oferowane tu usługi i produkty: profesjonalne badania, szybki czas realizacji oraz bogata oferta okularów i soczewek kontaktowych. 

Wyraźne plany na rozwój 

W trosce o poprawę jakości życia Polaków, Vision Express odpowiada na potrzeby konsumentów: oferuje pełen zakres badań wzroku pod kątem doboru odpowiedniej korekcji oraz szeroki wybór okularów korekcyjnych na receptę, soczewek kontaktowych, a także okularów przeciwsłonecznych. 

- Postęp technologiczny i wymagania Polaków idą w parze i są na coraz wyższym poziomie. Chcąc im sprostać, realizujemy strategię omnichannel i planujemy rozwój kanału sprzedaży e-commerce.Jesteśmy na etapie wprowadzania nowej platformy internetowej, która dodatkowo ułatwi dokonywanie zakupów zarówno online, jak i w salonach – zapowiada Thanos Iliopoulos, Dyrektor Generalny Vision Express Polska. 

Jedna misja od lat 

Niezmiennie od lat, misją Vision Express jest kompleksowe dbanie o dobrą jakość widzenia i zdrowie oczu. W ramach jej realizacji firma prowadzi szereg działań przyczyniających się do wzrostu świadomości oraz zmiany szkodliwych nawyków Polaków. 

 - Ważnym elementem realizacji naszej misji jest coroczna akcja Wielkie Badanie Wzroku dostępna przez 6 tygodni w roku we wszystkich salonach Vision Express. Jak wynika z badań przeprowadzonych na potrzeby tegorocznej edycji, aż 64% Polaków nie badało wzroku od ponad roku, a aż 15% nigdy nie było na wizycie u specjalisty. Naszym celem jest poprawa tych niepokojących statystyk – wpływ na zmianę nawyków poprzez liczne kampanie edukacyjne oraz usługi dostępne w salonach. Można śmiało powiedzieć, że nikt nie zna potrzeb i przyzwyczajeń związanych ze wzrokiem Polaków tak jak my – podsumowuje dr n. biol. Robert Grabowski, Dyrektor Medyczny Vision Express.

Źródło: Redakcja PR